1. Selecteer een opleiding
2. Datum

Terug naar overzicht

Workshop Copywriting


David Ogilvy wist het al. Een copywriter is geen kunstenaar, wel een verkoper die zich van zijn pen bedient.

Deze succesvolle workshop neemt u mee door de wereld van de reclame. Via bekende marketingconcepten als USP, image building en positioning ontdekt u het belang van een weldoordachte strategie voor onweerstaanbare copy.

Daarna maakt u kennis met het ankermodel. Deze simpele techniek garandeert dat uw advertentie, webpagina of folder in enkele seconden de aandacht van uw doelgroep trekt.

Nadat u tientallen bekende en minder bekende voorbeelden hebt besproken en geanalyseerd, is het uw beurt. U bedenkt of verbetert eigen teksten en beoordeelt het werk van uw collega’s. Het eindresultaat? Voortaan kijkt u op een totaal andere manier naar reclameteksten en beheerst u alle technieken om zelf sterke verkoopsteksten te schrijven.

Programma
 
Deel I: Een uitgekiende strategie
  • USP: de troefkaart van de copywriter
  • Image building: Ogilvy speelt op emoties
  • Positioning: Trout & Rice zetten merken op de kaart

Deel II: Het ankermodel

  • Heeft AIDA zijn beste tijd gehad?
  • Ankerwoorden: kies voor sterke aandachtstrekkers
  • Ankerplaatsen: volg het oog van de lezer
  • Ankerplaatsen in reclameteksten

Deel III: Structuur van teksten

  • Structuur van alinea’s
  • Structuur van zinnen

Deel IV: Stijl van teksten: vind de taal van je doelgroep

  • Spiegelen van stijlen
  • Kort en bondig schrijven
  • Kies voor beeldende werkwoorden
  • De kracht van enthousiasme
Voor wie bestemd
  • Copywriters
  • Webschrijvers
  • Medewerkers communicatie
  • Creatieven reclamebureaus
  • Artdirectors