1. Selecteer een opleiding
2. Datum

Terug naar overzicht

Workshop Schrijven voor Klantendiensten


Klanten met vragen of klachten sturen steeds vaker e-mails. Daarom is een vlotte pen essentieel voor medewerkers van callcenters, helpdesks en klantendiensten.

Tijdens deze schrijfopleiding leert u uw antwoorden helder en vlot formuleren. Na afloop schrijft u niet alleen sneller, u formuleert uw antwoorden ook vlotter.

De opleiding is erg praktijkgericht. Tijdens de sessie komen échte klantenvragen aan bod, en kijken we hoe die optimaal kunnen beantwoord worden. Daarbij scherpt u zowel uw schrijftechnische als commerciële vaardigheden aan.

Een correcte taal is cruciaal voor het imago van de onderneming. Daarom besteden we ook aandacht aan heikele spellingproblemen en aan de recentste BIN-normen.

Om minimaal beslag te leggen op uw tijd, duurt de sessie slechts één dag. Ideaal om nieuwe medewerkers snel te laten renderen of om de kennis van meer ervaren collega’s te actualiseren.
 
Programma
 
Deel I: Wat verwacht de klant?
  • Klanten mailen massaal: kans of risico?
  • Hoe leest de klant uw e-mails?
Deel II: Structuur van uw antwoord
  • Meteen de conclusie of eerst argumenten?
  • Heldere alinea’s voorkomen misverstanden
  • Eenvoudige zinnen voor optimale communicatie
Deel III: De 5 gouden regels voor klachtenafhandeling
  • Spreek de taal van de klant
  • Neem de klant ernstig
  • Schrijf positief en oplossingsgericht
  • Maak van de klant een bondgenoot
  • Ontmijn de klacht
Deel IV: De puntjes op de i
  • De nieuwe spelling 2005
  • BIN-normen & e-mail

 

Stuur vooraf uw eigen teksten in