Terug naar overzicht
Workshop Direct Mail
Te vaak willen schrijvers van direct mailings zich creatief uitleven op de kap van de lezer. Resultaat: pareltjes van verkoopbrieven en e-mails waar geen kat op reageert.
Tijdens het eerste deel van de opleiding wijdt Gunnar Michielssen u in in de geheimen van krachtige mailings. Voldoende vitamine V(erleiding), een persoonlijke aanpak, een ijzersterke call-to-action... allemaal onmisbare ingrediënten om uw product of dienst aan de man te brengen.
Daarna gaat u zelf aan de slag. Stap na stap bedenkt en schrijft u uw volgende verkoopbrief. De slogan, de aanhef, de tussenkopjes, de PS... bij elk onderdeel van de brief gaat u na een korte theoretische toelichting zelf aan de slag. Tot uw hele brief op punt staat.
Programma
Deel I: De 7 geheimen van krachtige mailings (voormiddag)
- Speel op de man (of de vrouw)
- Zorg voor een overdosis vitamine V
- Spring eruit
- Val in herhaling
- Vraag onmiddellijke actie
- Kies de juiste doelgroep en timing
- Test en verhoog het rendement
Deel II: Schrijf uw eigen directmailbrief (namiddag)
- Begin met een sterke headline
- Het PS
- Aanhef en eerste alinea
- Tussentitels
- Johnson box en margin notes
- Een onweerstaanbare call-to-action
Stuur vooraf uw eigen teksten in
Mail vooraf uw eigen directmailbrieven en e-mails en breng ze mee naar de opleiding.
Voor wie bestemd
- Copywriters
- Medewerkers communicatie
- Marketeers
- Accountmanagers communicatie & reclame
- Salesmanagers