1. Selecteer een opleiding
2. Datum

Terug naar overzicht

Workshop Direct Mail


Te vaak willen schrijvers van direct mailings zich creatief uitleven op de kap van de lezer. Resultaat: pareltjes van verkoopbrieven en e-mails waar geen kat op reageert.

Tijdens het eerste deel van de opleiding wijdt Gunnar Michielssen u in in de geheimen van krachtige mailings. Voldoende vitamine V(erleiding), een persoonlijke aanpak, een ijzersterke call-to-action... allemaal onmisbare ingrediënten om uw product of dienst aan de man te brengen.

Daarna gaat u zelf aan de slag. Stap na stap bedenkt en schrijft u uw volgende verkoopbrief. De slogan, de aanhef, de tussenkopjes, de PS... bij elk onderdeel van de brief gaat u na een korte theoretische toelichting zelf aan de slag. Tot uw hele brief op punt staat.
 
Programma
 
Deel I: De 7 geheimen van krachtige mailings (voormiddag)
  • Speel op de man (of de vrouw)
  • Zorg voor een overdosis vitamine V
  • Spring eruit
  • Val in herhaling
  • Vraag onmiddellijke actie
  • Kies de juiste doelgroep en timing
  • Test en verhoog het rendement
Deel II: Schrijf uw eigen directmailbrief (namiddag)
  • Begin met een sterke headline
  • Het PS
  • Aanhef en eerste alinea
  • Tussentitels
  • Johnson box en margin notes
  • Een onweerstaanbare call-to-action
 
Stuur vooraf uw eigen teksten in
 
Mail vooraf uw eigen directmailbrieven en e-mails en breng ze mee naar de opleiding.
 
Voor wie bestemd
  • Copywriters
  • Medewerkers communicatie
  • Marketeers
  • Accountmanagers communicatie & reclame
  • Salesmanagers